مجله فناوری

 
 
محمدضیایی
چاپ اتوماتیک و گروهی اسناد در word
از محمد ضيائي در چهارشنبه، 6 اسفند 1393، 8:46 صبح
 
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید عناوین متفاوتی را در جای خاصی مثلا در تعدادی لوح تقدیر چاپ نمایید و چون تعداد آنها زیاد است مجبور بوده اید وقت زیادی را صرف نمایید،اما در نرم افزار word این امکان قرار داده شده است، با ما همراه باشید تا با ایت تکنیک بسیار کاربردی آشنا شوید:
قدم اول:،به طور مثال 300 لوح تقدیر داریم و متن همه آنها مشابه است ابتدا می بایست لیست همه آنها را در excel  خود را داشته باشیم.
قدم دوم:در نرم افزار Word به منو Mailings  رفته و سپس از  Select recipients برای انتخاب فایل Excel  خودگزینه  use Existing listرا کلیک می نماییم.
قدم سوم:در پنجره  select data source  فایل و فیلد خود را انتخاب نموده و روی  ok  کلیک می نماییم.
قدم چهارم:برای اینکه  word  تمام اطلاعات آن فیلد را در حافظه خود وارد نماید باید ازبخش write & field گزینه   insert merge field  را انتخاب نماییم.
قدم آخر:حال برای اینکه به  word  دستور دهیم که خودکار اطلاعات را استخراج و در جای مورد نظر ما چاپ نماید باید از بخش  preview  results   گزینه auto chek for errors کلیک نماییم.
خوب حالا دستور پرینت را اجرا نمایید!